Sve aktuelnosti

KAKO SU SE ADAPTIRALI UČENICI PRVIH RAZREDA

Hemijsko-tehnološka škola realizovala je istraživanje o adaptaciji učenika prvih razreda u školskoj 2023/2024. godini. U istraživanju su učestvovali učenici devet odeljenja koji nastavu pohađaju na srpskom i mađarskom nastavnom jeziku. Pitanja su podeljena u tri celine: akademska adaptacija učenika, socijalna adaptacija i vezanost učenika za školu.

Na osnovu rezultata istraživanja koja se odnose na prvi set pitanja, može se zaključiti sledeće: 47 posto učenika smatra da je školski uspeh koji su postigli u školi bolji od očekivanog, 44 posto da je u skladu sa očekivanim ili lošiji od očekivanog, dok 9 posto učenika smatra da je lošiji od očekivanog. Tačno 41 procenat učenika svoj nivo predznanja ocenjuje ocenom 3 (od maksimalne ocene 5), dok četvorkom ocenjuje 38% učenika. Učenici su se većinom izjasnili da su ocene koje imaju u skladu sa trudom koji su uložili u radi i učenje. Većina ispitanika smatra da nije ili da je samo povremeno opterećeno.

U drugom setu pitanja, koja se odnose na socijalnu adaptaciju učenika, pregledom odgovora može se zaključiti da je socijalna adaptacija učenika visoka, odnosno da učenici imaju dobru komunikaciju sa svojim nastavnicima, kao i dobru povezanost sa drugim učenicima. Na primer, na pitanje: “Da li si stekao prijatelja u razredu ili u školi”, čak 93 posto učenika odgovorilo je pozitivno. Veoma značajan podatak je da većina učenika nikada nije osetila ili se našla u situaciji da ih drugi učenici iz škole ponižavaju, vređaju ili fizički maltretiraju. Takođe, iz analize podataka može se zaključiti da učenici znaju kome mogu da se obrate i da dobiju podršku kada se susretnu sa problemom koji ne umeju sami da reše.

U trećem segmentu pitanja, koji se odnosi na povezanost sa srednjom školom, učenici su izneli svoje stavove na sledeća pitanja: da li su zadovoljni izborom škole, da li ih škola u problematičnim situacijama podržava i usmerava, kako ocenjuju svoj prelazak iz osnovne u srednju školu i koje su razlike između osnovne i srednje škole. Na osnovu analiziranih i obrađenih podataka, može se zaključiti sledeće: učenici su istakli da su njihova osećanja pozitivna, ali i pomešana, što je i povezano sa povećanjem nivoa obaveza koja imaju u srednjoj školi. Velika većina učenika zadovoljna je izborom škole, smatraju da je zanimljivija od osnovne, ali i da u srednjoj školi imaju više obaveza i učenja.

Upitnik, koji je bio anoniman i sastojao se iz 15 pitanja, popunio je 71 učenik. Istraživanje je sprovedeno sa ciljem prikupljanja informacija o stavovima i iskustvima učenika, upoznavanja i razumevanja iskustva učenika prvih odeljenja, kao i njihove adaptacije/neadaptacije na novu okolinu i okruženje. Sumirani rezultati istraživanja pokazuju da učenici imaju više obaveza, ali da su stekli prijatelje u školi, da imaju dobru komunikaciju sa nastavnicima i da imaju podršku škole. Pitanje adaptacije učenika na novu sredinu tj. školu je od velike važnosti jer je direktno uslovljeno i povezano sa postizanjem akademskog uspeha i razvojem socijalnih veština.

Detaljni rezultati istraživanja se mogu pogledati na sledećem linku: https://forms.office.com/Pages/AnalysisPage.aspx?AnalyzerToken=xx0xCFRbJF936jMFCx bR2lPfTISK5mED&id=ajVWiJZUu06jYWF3RdxQASPybxI7q9GqEBmegF5QdRUN1hPQjhMMU9ZVk5RQ0RFUUtYRkpKSVg3Qi4u